Alla inlägg under juni 2009

Av Sakki - 5 juni 2009 18:47


Idag kom min matte och hämtade mig och Farbror Jerry från hagen !

Jag blev glad och rätt nyfiken vad som skulle bli nu ? Sedan ledde hon in oss i stallet och gav oss mat och där fanns två andra tvåbeningar som jag aldrig träffat förut. Dessutom hade de en liten sak med sig ingt som rullade rätt tyst framåt. Min matte sa att det var en 4 månaders bebis, vad är det ?

Men den gjorde mig lite nyfiken så jag ville gärna vara med och snusa och lukta på den, kanske kunde den ge mig godis ?

Plötsligt så började den låta, jag backade överraskat ett steg bakåt, men sen tog nyfikenheten överhand och jag tog en närmre titt och lyssnade på den. Den luktade lite annorlunda, inte som matte eller de andra utan mer som ett föl brukar lukta.

Jag fick morot och en massa gos och de där andra tvåbeningarna pratade med mig och matte. Sedan tog matte på mig grimman och en sån däringa "longerlina" ni vet, ett långt sorts koppel.

Jag fick följa med ut i paddocken medan Jerry fick "boxarrest" (fniss) sedan började Matte att "longera mig". Hon var väldigt lugn och avspänd idag så jag lyssnade gärna och visade tydligen upp mig bra. Hon bad mig skritta, trava och galoppera i linan, men samtidigt så drog den där lilla saken lite i min uppmärksamhet så jag försökte komma den lite närmare, men matte höll emot och styrde in mig "på spåret" igen. Så det vara bara att röra på sig. När hon var nöjd så fick jag gå och hälsa på den där lilla saken igen. Då var jag nöjd. En av de där tvåbeningarna som stod därute och höll i den lilla ("fölet") pratade med mig mycket och gav mig ännu fler morötter.

Hmmmm jag börjar nog gilla henne, i alla fall om hon ska fortsätta ha morötter till mig. För det är gott det vet ni.

Sedan fick jag komma in i stallet en stund igen, innan matte efter ett tag kom och hämtade ut mig och Jerry till hagen igen. Där blev det lite race med Jerry innan vi stannade av och började äta.


Ovido - Quiz & Flashcards