Alla inlägg under augusti 2011

Av Sakki - 30 augusti 2011 13:30

Idag fick jag äntligen tag på veterinären. Det är ingen fara med svullnaden. Det är väldigt vanligt att när svullnader högre upp börjar släppa så gir det ner i framförallt frambenen. Bara att avvakta. Jag promernerar bara med henne nu så hon får röra på muskelaturen.

Av Sakki - 29 augusti 2011 13:30

Idag fick jag panik när jag såg Sakki. Hela vänster framben var svullet på utsidan. men blev lite lugnare när hon inte var halt, inte hade feber, inte var varm eller hade puls på svullnaden. Men Ringde veterinären för säkerhets skull men tanke på krashen som varit.

Av Sakki - 25 augusti 2011 20:00

Då hon sett bra ut förutom den svullna bogen så tog vi en lugn tur idag för att kolla hur hon kändes. I början kändes hon inte helt ok i vänster fram där svullnaden sitter. men efter en stund gick hon super. Är väll inte konstigt om hon är lite öm i sina muskler.

Av Sakki - 24 augusti 2011 13:30

Lite mindre svullen på bogen. Inte öm i ryggen eller halt. Hon springer även glatt i hagen med de andra hästarna. Vi tog en promenad för hand för att röra lite på musklerna.

Av Sakki - 23 augusti 2011 21:30

I kväll blev det riktigt tokigt. Paulina skulle åka iväg på en hoppträning men det gick inte att lasta. Sakki satte sig helt på tvären och vägrade gå in i transporten. Tvärr var jag på jobbet och kunde inte hjälpa till. De backade upp transoprten mot stallet för att hon inte skulle ha så mycket yta att backa undan på. Då fick Sakki troligtvis hjärnsläpp eller panik för hon reste sig så högt så hon slog runt. Rakt in i stallväggen. Hom skrapade i huvudet på lampknappara så där fick hon nägra revor och nosen fick ett rejält skrapsår. Sedan slog hon troligtvis i bogen väldigt hårt någon stans. För där fick hon ett skrapsår som inte bödde men hon svullnade därimot upp.

Jag fick åka ifrån jobbet för att kolla hur det gått och hjälpa till så hon gick in i transporten, hon fick ju inte vinna. Och hon gick så snällt in så, men det blev ingen hoppträning. Hon verkar ha klarat ryggen bra. Inga sår och inte öm, men tiden får väll utvisa hur hon mår. Är så färskt nu. Fick gå lite så hon inte skulle bli alldeles stel i musklerna.

Av Sakki - 21 augusti 2011 17:30

I början av veckan tappade jag en framsko och var lite ömfotad. Men nu sitter det en ny på och jag mår toppen. Därför har detta vecka varit lite lugn. Jag har longerats lite och även tagit en tur ut i skogen.

Av Sakki - 14 augusti 2011 13:15

Igår red matte mig ett på bana, ett ganska kort pass.

Idag var det tävling igen och jag börjar först vad det är. Det var ganska varmt men jag skötte mig bra. Idag stad jag kvar i formen i båda hälsningarna. Det blev ett litet missförstånd i en galoppfattning så jag tog fel men det rättade vi snabbt till. jag är fortfarande inte helt stadig i formen därav inga toppresultat. men matte och jag fixade målet som var att bättra på från förra tävlingen och det gjorde vi. Det blev 57.58% så vi är jätte nöjda.

Av Sakki - 11 augusti 2011 13:00

Idag red paulina mig på banan och jobbade lite med dressyrarbete. Jag var väldigt pigg och tyckte vi kunde springa hela tiden. Men till slut lät jag paulina bestämma vad vi skulle göra. Avslutade med att galoppera över lite markbommar.

Ovido - Quiz & Flashcards