Alla inlägg under december 2010

Av Sakki - 30 december 2010 15:31

Jag har det så lugnt och skönt här hemma på gården och njuter av livet.

Vill önska er alla:


GOTT NYTT ÅR!!   

(Ta det lugnt med raketerna så vi och våra stall finns kvar nästa år med.)

Av Sakki - 22 december 2010 22:51

Jag har fått en skön vila ifrån allt arbete de sista veckorna. Men det har ju varit riktigt kallt så det går åt lite energi till att hålla värmen istället. Fast jag har ett skönt täcke som värmer med.

Jag slipper det sura stoet i min hade nu för tiden. Jag tror tvåbentingarna ledsnade på att hon rymde hela tiden. Trots att det kom mer och mer eltrådar. Förstår inte hur hon tog sig igenom, kan inte ha någon känsel. Hur som helst så går hon i en egen hage nu som verkar rymningssäker och jag får ha lilla Stjärn alldeles för mig själv. Rätt ok nu när jag inte få gå med Campari längre.

Jag har fått en stor vattenbalja i min box nu för vattenkoppen bara fryser hela tiden. Det är bra för annars brukar koppen stå och spruta vatten ibland.


Jag vill önska er alla:


God Jul & Gott Nytt År!

Av Sakki - 7 december 2010 13:38

Matte och jag har precis varit ute på en tur i det härliga vintervädret. Ganska kallt men solens strålar värmde skönt.

Idag var det ingen som följde med mig och gjorde mig sällskap. I början gick det jätte bra men sen tyckte jag att jag såg något i skogen och då blev jag lite orolig. Det känns inte alls tryggt att vara själv där ute då. Men matte var snäll och tog det lugnt med mig. Men hon var ändå väldigt bestämd att jag skulle fortsätta framåt. Jag hade gärna vänt om och gått hem igen. Jag fick mestadels bara skritta idag, fick trava en kort sträcka. Matte klappade mig när vi kom tillbaka till stallet och sa att det här var pedagogisk träning för mig.

Av Sakki - 4 december 2010 13:00

Idag var jag och Campari ute på en tur med våra mattar. Vi fick springa och pulsa i den djupa snön och gissa om det var kul. Campari var först och han drog på som bara den så jag kunde ju inte vara sämre. Matte fick hålla rätt så hårt i tyglarna för att ha koll på mig.

Det är lite läskigt att ligga bakom Campari för rätt som det är kastar han iväg en snökoka på mig. Men då brukar jag passa på att busa till lite extra med ett bocksprång. Superkul tycker jag men matte verkar mindre road av det. 

Av Sakki - 1 december 2010 14:45

Idag var Paulina här och tog ut mig på en tur. När vi kom tillbaka var matte i stallet. Konstigt, för då brukar ju hon rida mig. Idag fick jag äta min lunch inne i boxen. Vi väntade visst på något.

En stund senare kom veterinären. Jag fick två sprutor, en för influensa och en för botulism. Det stack till rätt bra men jag höll mig lugn.

Sen satte han någon hård metallsak i min mun så jag inte kunde stänga min mun. Han tittade och kände på mina tänder och de såg fina ut. Han sa att jag slapp raspningen.

Sen fick jag komma ut i hagen igen och njuta resten av dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards