Alla inlägg under februari 2011

Av Sakki - 28 februari 2011 12:45

  Idag har jag varit i ridhuset igen och tränat med matte. Vi var helt själva i det stora ridhuset till att börja med. Jag var jätteduktig idag och fick massor av beröm av matte. När vi nästan var klara kom det en till häst in, det var lite spännande. Jag är ju oftast själv annars. Jag tyckte det var så trevligt att jag först inte ville gå ur ridhuset men sen fick jag lite hemlängtan och åkte snällt med hem.

Av Sakki - 27 februari 2011 11:00

Hej, länge sedan sist!

Men jag har inte lägat på latsidan. Matte har satt fart på träningen och vi åker ofta till ridhuset nu. Idag var vi där igen och tränade dressyr. Jag börjar få lite kläm på det hela nu. Matte tränar ett program med mig, hon säger att vi ska ut och tävla snart.

Jag har gått själv i hagen ett par dagar nu då Stjärn har blivit sällskap till fölungen som ska skiljas från sin mamma. Fölungen är supernöjd men mamman är helt hysterisk och springer och skriker.

Men idag efter träningen fick jag komma ut i samma hage som henne. Jag var lite rädd i början för hon brukar vara så elak. Men det var inte så farligt, hon tyckte nog det var skönt med sällskap. Så nu går vi brudar i en hage och grabbarna i en annan. Men jag har ett vakande öga hela tiden så jag ska slippa ett tjuvnyp. För hon visar lite sura miner ibland.

Ha en bra dag...

Ovido - Quiz & Flashcards