Alla inlägg under november 2010

Av Sakki - 22 november 2010 20:30

Ikväll kom matte med transporten, vi åkte till hovslageren så jag fick en ny sko på min framfot. När vi kom tillbaka till stallet stod Campari inne och väntade på mig. Vi gjorde sällskap på en tur i mörkret med våra mattar. Det var jättekul, det var så länge sedan vi var ute tillsammans. Dessutom blir det inte lika läskigt när man har sällskap heller. Matte tyckte jag skötte mig fint fast jag var lite stel i ena sidan först. Men men vill ställa sig åt det håll så man inte kan ha koll på om det är några monster i skogen.

Jag lyssnade inte så bra på mattes skänkel när vi skulle fatta galopp, jag var mer fokuserad på att titta ut i den mörka skogen. Så när matte till slut bankade till rätt hårt blev jag sur och gjorde en jätte stor bakut spark. Jag tror nästan att matte höll på att åka av för hon lättade ur sadeln. Men snäll som man är så vek jag inte åt sidan för då är jag säker på att hon hade åkt av.

Väl hemma igen fick jag kvällsmat och blev nattad.

Av Sakki - 20 november 2010 14:00

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Jag har tappat en framsko så det är lite ojämt och gå när det blir stylta av snön i den andra. Matte och jag tog en liten lugn tur då jag är skolös. Jag var jätte duktig idag och gick förbi alla läskiga saker efter vägen. Men det var så kul att komma ut och röra på sig lite så det fanns bara ett läge och det var framåt.

Matte måste köpa en ny sadelgjord till mig. Jag har fått så mycket muskler nu så den räcker nätt och jämt runt min mage. 

Av Sakki - 17 november 2010 21:45

Idag var matte här och hälsade på. Hon kom ut i hagen och gav min och de andra lunch. sen klappade hon och gosade med mig en stund. Det blev ingen ridning idag då matte hade sin lille son med sig. han tycker också om att klappa på mig.

Av Sakki - 14 november 2010 22:07

Hej, det var länge sedan.


Har försökt skriva sista veckan men det har inte fungerat. Nu verkar det gå bättre från en annan dator.


Jag har fått lite halvvila sen jag var på visningen. Skönt att slippa de hårda träningspassen. Men matte kräver ändå att jag ska lyssna ordentligt när hon rider. Matte säger att jag har växt lite med för jag har varit hög i baken tycker hon.

Nu har det varit lite snö de sista dagarna men för mig har det inte varit halt för jag är redan utrustad med broddar. Känns skönt att veta att man har bra fäste.

Jag har fått hoppat lite med matte på ryggen. Ett litet hinder på ridbanan med betoning på litet. Jag behöver ju inte alls ta i, förstår inta att det är så lågt jag som hoppat så högt. Men det kanske är så att matte är lite rädd där uppe... så jag har varit extra snäll och inte busat. Det har ju dessutom varit jättekul att börja med något nytt.


Idag var Jenny här och red på mig. Jenny är en ny medryttare eftersom Paulina inte hinner med mig lika mycket längre. Men hon kommer då och då och det är kul med lite variation. Dessutom kan jag köra lite mer med de två tjejerna än vad jag kan med matte.  


Jag ska försöka bli bättre på att komma ihåg att skriva även om det bara är vardagssaker som händer. Nu ska jag sova gott i min goa box...

Ovido - Quiz & Flashcards