Alla inlägg under maj 2011

Av Sakki - 29 maj 2011 10:45

I går kom matte sent på kvällen och gjorde mig fin med knoppar i manen. Sen fick jag sova inne i natt.

Så efter frukosten så var det dax att åka iväg, Campari skulle också med. Han gick snällt in i transporten men det tänkte inte jag göra. Jag satte bara upp frambenen på lämmen sen kastade jag mig bakåt. Matte var lugn till en början men efter ett tag började hon bli lite irriterad på mig. Jag lyckades rycka sönder en lina så jag kunde dra ett varv i full karriär bakom stallet. Nu började matte bli riktigt arg på mig. Men när Karolina satte upp en lina till så gick jag in.

Sen åkte vi iväg till en ny plats, Hallstavik. Det var en trevlig plats, och det blev ju extra trevligt när Campari var med. Jag ropade mycket på honom när matte red fram mig. Men sen glömde jag bort honom.

När vi fick startsignal och matte och jag red upp mot dommaren så hörde jag Campari och då var jag bara tvungen att dra upp huvudet och prata med honom. Men annars gjorde jag programmet riktigt bra. Jag missförstod matte en gång och tog fel galopp, men det rättade vi snabbt.

Matte var nöjd med mig, det var det bästa resultatet vi fått hitils. (53,79%)

Det räckte inte till någon placering men det går framåt. Jag fick lite avdrag på att jag fortfarande inte är riktigt stadig i formen och att det blev lite dubbla spår här och där. Men vadå, det är bara 4:e tävlingen. Med lite mer träning och rutin bara så kan det bli något.

Sen fick jag stå i transporten och vänta på att Campari skulle göra sitt. Han plockade hem 2st rosetter. Som tur var fick jag både mat och vatten i transporten medans jag väntade. Men jag lovar, det var riktigt skönt att få komma hem och gå ut i hagen igen.

Matte hade kameran med sig med eftersom jag inte ville gå in i transporten så blev det lite stressigt när vi kom fram så matte glömde ge den till Karolina. Så det blev inga foton idag.

Av Sakki - 24 maj 2011 19:20

Idag kom matte på fm och hade ett dressyrpass på ridbanan igen.

Sen kom hon tillbaka på kvällen med transporten. Men det var lugnt, jag skulle bara åka och få lite manikyr och nya skor.

Av Sakki - 21 maj 2011 21:59

Oj vad tiden går! Nu är det nästan en månad sedan sist. Hos mig har det inte hänt något speciellt. Matte fortsätter att vara bestämd mot mig och tränar vidare med dressyren.

Jag har fått kommit ut i den härligt gröna hagen och det är så skönt att mumsa i det saftiga gräset.

  

Ovido - Quiz & Flashcards