Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Tävling

Av Sakki - 29 maj 2011 10:45

I går kom matte sent på kvällen och gjorde mig fin med knoppar i manen. Sen fick jag sova inne i natt.

Så efter frukosten så var det dax att åka iväg, Campari skulle också med. Han gick snällt in i transporten men det tänkte inte jag göra. Jag satte bara upp frambenen på lämmen sen kastade jag mig bakåt. Matte var lugn till en början men efter ett tag började hon bli lite irriterad på mig. Jag lyckades rycka sönder en lina så jag kunde dra ett varv i full karriär bakom stallet. Nu började matte bli riktigt arg på mig. Men när Karolina satte upp en lina till så gick jag in.

Sen åkte vi iväg till en ny plats, Hallstavik. Det var en trevlig plats, och det blev ju extra trevligt när Campari var med. Jag ropade mycket på honom när matte red fram mig. Men sen glömde jag bort honom.

När vi fick startsignal och matte och jag red upp mot dommaren så hörde jag Campari och då var jag bara tvungen att dra upp huvudet och prata med honom. Men annars gjorde jag programmet riktigt bra. Jag missförstod matte en gång och tog fel galopp, men det rättade vi snabbt.

Matte var nöjd med mig, det var det bästa resultatet vi fått hitils. (53,79%)

Det räckte inte till någon placering men det går framåt. Jag fick lite avdrag på att jag fortfarande inte är riktigt stadig i formen och att det blev lite dubbla spår här och där. Men vadå, det är bara 4:e tävlingen. Med lite mer träning och rutin bara så kan det bli något.

Sen fick jag stå i transporten och vänta på att Campari skulle göra sitt. Han plockade hem 2st rosetter. Som tur var fick jag både mat och vatten i transporten medans jag väntade. Men jag lovar, det var riktigt skönt att få komma hem och gå ut i hagen igen.

Matte hade kameran med sig med eftersom jag inte ville gå in i transporten så blev det lite stressigt när vi kom fram så matte glömde ge den till Karolina. Så det blev inga foton idag.

 
 
Raggsockan

Raggsockan

10 juni 2011 04:18

Vad mkt du har hunnit med sedan senast. Både kurs och tävling. Här är det lugnare här går jag bara på bete just nu och äter och har det gott hela dagarna.
Ha nu en skön sommar !

http://raggsockans.bloggagratis.se

Sakki

18 juni 2011 19:17

Jag har ätit och gottat mig i hagen jag med ganska mycket. Matte säger att det ser ut som jag är dräktig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards