Alla inlägg under maj 2009

Av Sakki - 24 maj 2009 19:53


Ja den har jag här hemma. Så nu ska jag först äta lite, sen ska jag berätta om allt för Farbror Jerry som inte fick vara med !

Sen måste jag bara rulla mig lite och få den hembekanta lukten /parfymen på kroppen igen !



Av Sakki - 24 maj 2009 19:30


Nu har jag äntligen kommit hem igen. Det känns skönt att komma till kända platser, för jag är bara så trött idag. Det har varit en jättespännande dag, men ack så jobbig den varit. Men nu är jag en erfarenhet rikare och jag har haft jättekul idag.


Av Sakki - 24 maj 2009 17:59

Så gjordes jag fin och lastades in i den där läskiga transporten och fick stå i den jätte jätte länge, sen när vi stannade efter väldans lång tid så lastades jag ut på en helt ny främmande plats. Det var massa hästar runt omkring som ropade´och väsnades jag svara och ropa så gott ja kunde men de var ingen gnäggning som ja kände igen men men de var rätt kul och prata med dom andra ändå faktiskt. Efter en stund så fick jag gå till något ställe och mätas med nån lång och trä aktig sak hörde nånting om 153 cm hög, sen fick jag gå in i min box som jag fick låna under tiden jag var där på de där stället. Senare (ett par timmar) så leddes jag åter igen ut från min box men den här gången leddes jag mot något stort ridhus och fick stå där utanför och vänta  en liten stund, efter denna stund leddes jag in i de stora ridhuset och fick gå där runt lite omkring. Sen så släppte Liz mig och jag fick springa runt runt å runt ett antal vändor medans en massa tvåbeningar tittade på mig och föste på mig med ett sånt där longerspö ni vet.. Sen stannade två st tvåbeningar mig mellan två longerspön de var väldigt ovanligt för mig men men , en av dom var Liz. Tvåbeningarna byggde nu upp lite hinder och så fick jag hoppa över dom sista byggningen var väldigt hög men jag klara den med lite snuddande hovar mot bommen men den låg kvar de var kul. Efter en stund fångade lizette in mig tog av benskydden och satte fast tyglarna i mig och sen fick jag gå två ggr fram och tillbaka sen springa ca 3 ggr fram och tillbaka sen skritta frnam och tillbaka igen, sen fick jag ställas upp och en två bening tittade på mig coh sa sen senare nånting om  mina föräldrar och hoppningen. Jag fick en rosett, en jättegod morot och en grimma och sen fick jag gå ut. Det här var något nytt. Det var intressant men väldigt ovanligt. Sen skulle jag lastas och Liz pappa och matte tänkte precis plocka fram linorna när jag bara kände för att gå på transporten och sen åka, jag chockade nog alla som var där speciellt Liz,matte och Liz föräldrar och en två bening som jag fick en liten äppelbit av. Sen åkte vi lugnt hemåt å jag fick komma hem till Jerry igen och ta det lugnt..... god kväll alla därute i blogg världen....



Av Sakki - 24 maj 2009 14:41


Idag kom matte och några andra till stallet rätt tidigt. Jag hade fått sova inne i box inatt så jag var ordentligt utvilad. Medan jag stod och åt så hörde jag hur transporten backades till stallet. Det var nog matte som körde, det lät så. Liz tog ut mig från boxen och ledde mig mot transporten. Jga följde med och visste ju vad som komma skulle. Jag ropade åt Jerry lite, han sa bara vi ses sen ! Med lite hjälp av min matte och Jerrys matte så gick jag in i transporten. Det blev sedan en stunds väntan innan transporten gav sig av. Den här gången åkte vi rätt länge tyckte jag, som bara åkt korta sträckor de senaste veckorna. När transporten sen stannade så ropade jag lite för att höra om där var ngn bekant. Men ingen av gnäggningarna kände jag igen. Jag fick komma ut och sträcka på benen lite. Min matte tog med mig in bland hopphinderna. De var lite läskiga men jag fnyste åt dem och de rörde sig inte så då var de ingen fara. Matte visade ju heller ingen oro över dem så jag följde bara med henne jag.

Sedan fick jag komma in i en fin och fräsch box. Där fick jag både mat och vatten. Jag fick några grannar också.

Matte lämnade mig där och jag snackade med de andra ungdomarna, för där var ingen äldre än 3 år tydligen. Inte av dem jag pratade med i alla fall.



Av Sakki - 23 maj 2009 20:24

Matte bostade mig jätte mycket och pysslade med mig idag, både i man och svans å på kroppen,spreya nånting på mig och pysslade med mig jättelänge idag hmm.. undrar ja vad som ska hända ja....

Av Sakki - 22 maj 2009 20:23

Idag lös longerades jag och det gick bra...

Av Sakki - 13 maj 2009 14:12


Idag togs jag in från hagen tidigt och fick ställas upp i stallgången. Då kommer det en människa med en låda som skramlar och låter ! Lite skraj blev jag, det ska erkännas, och lite otäckt kändes det, det kan jag också erkänna. Men där fanns ju en annan trygg tvåbening som jag lyssnade till och så han då, den där med lådan ni vet.

Hon som höll i mig påstod att jag skulle bli fin om fötterna och få skor på dem ! Vad är det ?

Nåväl det fick jag snart erfara. För han tog först i en av mina fötter sedan alla fyra en efter en. Hela tiden snackade han med mig och sa sånt jag inte förstår, han pratar viss isländska säger Liz till mig, så nu påstår hon att jag har lärt mig ett nytt språk ??

Allt var lugnt och kändes rätt okej. Han var så lugn hela han som skulle ge mig det där "skorna". Ja inte var det för jobbigt för jag fick faktiskt sätta ner foten ibland och stå på dem alla fyra en stund emellanåt.

Att han "klipper naglarna" det har jag ju varit med om förr. Men att någon slår på mina fötter, det var ngt nytt. Det kändes lite läskigt, men jag härdade ut - som Jerry sen uttryckte det.

Nu står jag här och det känns lite tyngre under mina framfötter än under mina bakfötter, men det blänker om den och de är jättefina ! Ni ska få se själva ni när bilderna kommer.


Av Sakki - 12 maj 2009 11:23


Nu har jag sovit utomhus för första gången i år. Det var lite läskigt med en del ljud så jag sov inte jättemycket. Men jag vande mig och Jerry fanns ju där och han var inte ett dugg rädd. Han är bra trygg han, den här Farbror Jerry. Vilken tur att en har honom som sällskap.


Ovido - Quiz & Flashcards