Alla inlägg under juni 2011

Av Sakki - 28 juni 2011 18:30

Ikväll kom matte och hämtade mig. Varmat som attan var det och broms. Aj aj vad de bits. Matte var snäll och sprayade mig så de höll sig borta.

Sedan skulle jag ut och åka transport. Efter en liten stund var vi framme. Det var den där jätte stora utebanan, här hade jag varit förut.

Matte satte på mig sadel och träns och sedan började vi gå runt lite. Ännu ett jobbigt arbetspass trodde jag. Men där fick jag fel.

Jag skulle gå över en massa bommar, och sedan blev det ett litet kryss. Till att börja med var jag lite osäker, så här brukar jag ju inte göra, men det kändes bra.

Efter några hopp så bliv det lite högre och jag fick även komma i galopp. Lite vingligt blev det men jag hoppade allt. Det här var riktigt kul, det är verkligen min gjej det här med hoppning. Jag fick massor av beröm av både matte och tränaren.

Så nu har jag gjort min första hoppträning.    

Av Sakki - 18 juni 2011 15:30

Idag har jag varit på tävling igen. Nu börjar jag få lite kläm på det här och vad som händer. Idag var inte campari med så jag lyssnade lite bättre på matte idag än sist.

Jag jag var lite stel i kroppen sen gårdagens träning så jag ville inte riktigt gå fram för mattes skänkel. Men jag gick ganska stadigt i min form därimot. Matte börjar nog lära sig lite hur hon ska göra nu.

Det var väldigt trångt när jag skulle gå in i ridhuset så det var lite läskigt. Sen var det lite läskigt på den ena kortsidan där det satt folk högt uppe så där ville jag inte riktigt gå framåt. Matte fick kämpa på bra med sina ben idag.

Vi klarade vårat mål med att förbättra från förra tävlingen. Idag blev det 54% och ändå var jag inte så framåt som jag kan vara. Matte hade med sig kameran och tog lite foton efteråt. Tyvärr var det ingen som kunde fotografera när vi red.

     

Av Sakki - 17 juni 2011 19:15

Idag var matte och jag iväg och tränade. Det var riktigt roligt men jag blev väldigt svettig. Jag gillar den här tränaren, hon säger åt matte att hålla i yttertygeln. Det känns mycket bättre när jag har det stödet. Sen finns det kanske en baktanke när de andra säger att hon inte ska höra det. Men jag trivs bäst med det stödet. Jag blir mycket stadigare i formen då.

När vi kom hem efter träningen fick jag en skön dusch och mat.  

Ovido - Quiz & Flashcards