Alla inlägg under juli 2010

Av Sakki - 28 juli 2010 11:45

Idag tog matte med mig till ridhuset. Där inne stod det hinder och en massa avspärningar. Det här kände jag igen, jag skulle hoppa.  

Jag tyckte det var jättekul och galopperade på och hoppade glatt. Men när jag sen kom fram till hindret efter ett par varv var det jätte högt. Jag blev alldeles paff men det var för sent att stanna, jag tog i som bara den och det var precis så jag kom över. Det var jobbigt så i nästa varv stannade jag. Men matte gav mig ett nytt försök och tog dessutom fram spöt så det var bäst att ta fart. Tjoho vad jag flög över denna gång, och nu kändes det jättebra. Jag fick avsluta med att hoppa ett lite lägre hinder igen.

Det här var riktigt kul fast jag blev lite svettig. Matte tvättade av mig när vi var hemma i stallet igen.

Av Sakki - 10 juli 2010 21:30

Ikväll skulle alla vi hästar rida iväg på en tur. Det började bra fast jag tyckte det var tråkigt att gå sist. När vi kommit en liten bit fastnade Capari i en gamal taggtråd som var slängd i skogen. han blev lite rädd men stod snart stilla så hans matte fick ta bort den. Som tur var gick det bra och han fick inga skador.

Strax där efter fick Jullan något tokigt ryck och började bocka och skutta. Den lilla tjejen som satt på blev jätte rädd och började grina och hoppade av. Den andra tjejen som red på Stjärn började också grina för hon blev också rädd. Så nu var det två tjutande ungar och en galen ponny. Detta blev lite jobbit så jag hade ingen lust att stå still där. Men matte lugnade mig snart och jag fick promenara runt lite. Våra mattar baslöt att vända hem igen och då slet sig Jullan och galopperade iväg, men vi hittade henne en bit in i skogen.

Väl hemma så fick vi gå in på ridbanan och då lag sig Jullan ner, med ryttaren på. Jag bara kollade och trodde hon blivit tokig. Sedan hoppade en annan ryttare upp på henne och då bockade hon så ryttaren for av. Tror visst hon blivit helgalen!?

Jag och matte fick stoppa henne så hon inte sprang iväg igen. Inte nog med detta. Sen lägger sig Skrållan ner och rullar i sanden också. Undrar om det är något smittsamt tro?

Jag höll mig i alla fall lugn och fin och behöll min matte kvar på ryggen.

Av Sakki - 9 juli 2010 12:30

Idag åkte matte iväg med mig till hovslagaren så jag fick mina hovar omskötta. Janne (hovis) blev lite arg på mig när jag ryckte med mitt bakben. Men efter en regäl tillsägelse tyckte jag det var bäst att vara lite lugnare och snällare.

Jag har blivit en riktig hejare på att gå in i transporten nu om jag får säga det själv. Jag tror matte är stolt över mig för jag får mycket beröm och matte åker själv med mig. Förut var det alltid två stycken som skulle försöka få in mig.

Ovido - Quiz & Flashcards