Alla inlägg under maj 2010

Av Sakki - 28 maj 2010 19:34

Mitt sår läker fint säger matte och jag mår jätte bra. Idag tog Paulina med mig ut på en liten tur. Det var kul!

Av Sakki - 27 maj 2010 10:54

  

Idag var matte hit tidigt, jag hade inte vaknat än. Jag ville inte alls resa mig upp när hon kom. Matte tog tempen på mig idag med och sedan tvättade hon mitt sår med ljummet vatten. Jag förstår inte vilket daltande det blir så fort man har en liten skråma. Men visst är det mysigt att bli lite extra ompysslad och matte säger att såret är rätt stort. Men det gör inte alls ont när matte tvättar. Och det känns bättre idag, inte lika stelt och svullet runt såret.

Matte tog kort på såret:

  

(Fortfarande svullet men det har börjat gått tillbaka,inget var och ingen feber. Telefonkontakt med veterinären som tycker det låter bra.)

Av Sakki - 26 maj 2010 17:30

Idag när jag tog in Sakki upptäckte jag ett jätte stort sår mellan frambenen. Nästan 1 dm långt och rätt djupt. Trodde att det ev skulle behövas sys så jag kontaktade distriktan. Hon hade ingen feber och var i övrigt pigg och glad. Jag gjorde rent och fick kolla hur djupt det var, ca 1 cm. Distriktan tyckte inte hon behövde komma ut. Fick ordination att tvätta rent och hålla koll på tempen. Får höra av mig om det blir sämre. Sakki får gå kvar ute, det var bra med rörelse. Men tar in henne om det blir varma dagar för att undvika att fluger äter på det.

Försökte hitta var hon gjort illa sig på men har inte funnit något. Jullan hade rymt in till deras hage idag. Den lilla tjejen är brunstig och springer och gnäggar efter våra. Vet inte om det kan ha blivit tjafsigt vid staketet, en tråd var av. Sakki kanske fastnade i där, elband är ju tyvärr rätt vassa.

Av Sakki - 24 maj 2010 18:00

Det var ett tag sedan men allt flyter på som vanligt. Jag motioneras och därimellan går jag och betar gräs och myser av mitt sällskap Campari.

Det har kommit två nya hästar till oss. En ponny som heter Julia, kallas för Jullan, och är rätt gamal. Men hon är snäll mot oss alla. Den andra kom igår och är en shettis. Hon heter Chili och är visst mamma till Stjärn. Hon är en riktigt bestämd och elak dam, tur jag slipper gå med henne.

Idag tömkörde matte mig, det var ett tag sedan jag gjorde det. Det var jättekul och jag fick mycket beröm av matte. Nu klarade jag till och med av att galoppera en stund runt matte. Det har jag inte orkat förut.

Av Sakki - 17 maj 2010 20:15

Idag trodde jag att matte skulle ta ut mig på en tur själv men sen såg jag att Skrållan mötte upp mig på vägen. Det är första gången hon och jag är själva på en tur. Men det gick jättebra och bra kul. Skrållan har svårt för att trava och galoppera sakta så jag fick springa på rätt fort för att hänga med.

Tyvärr kunde inte Campari följa med för han har ont i ett ben. Hoppas han snart är bättre, det är så kul när han är med.

Av Sakki - 15 maj 2010 10:45

Måste bara berätta vad jag gjort idag. Matte tog med mig ner på ridbanan där hon satt upp lite hinder och snöre. Det här hade jag ju gjort förut så jag satte fart. Det var riktigt kul tyckte jag, var inte i en enda bom. Jag bara flög över hindret, även när matte höjde det lite. Men fy vad anfådd jag blev och sen blev jag alldeles svettig också. Tur att matte var så snäll att hon svampade av mig med vatten. Det här gör jag gärna om!!

Av Sakki - 13 maj 2010 17:45

Idag hoppade en ny tjej upp på mig. Vi skulle följa med Campari och Skrållan på en tur. Det blev en lugn tur i skogen. Vi hoppade ett dike och kom sedan fram till den lilla röda stugan som jag nu lärt mig heter Stenhagen. Sen fick jag springa lite också. Jag gillar den här tjejen som satt på min rygg. Jag fick promenara på som jag ville, skönt med någon som inte kräver något.

Av Sakki - 12 maj 2010 19:00

...på ridbanan idag. Matte ville visst att jag skulle svänga mycket idag, för det blev många små cirklar. Det kändes väldigt bra åt ena hållet men jag var väldigt stel när jag skulle svänga till höger. Matte försökte få mig att stretcha ut halsen och det kändes faktiskt lite bättre efter ett tag.

Sen avslutade matte med att rida ett sånt där program igen, men nu var det inte samma som förut.

Sen fick jag återförenas med min älskade Campari. Twilight blev nog lite avundsjuk och försökte locka till sig Campari men jag talade bestämt om för henne att han var min. Jag var lite extra kaxig, det fanns ju ett staket emellan så hon kunde inte komma åt mig. Hi hi!

Ovido - Quiz & Flashcards