Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Sakki - 1 maj 2010 21:15

Matte kom och hämtade mig i hagen idag tillsammans med det lilla tvåbentingen. Hon tog med mig till transporten. Jag gick raka vägen in i den och åt lite havre som jag vet finns därinne. Sedan fick jag komma ut i hagen igen.


På kvällen kom matte tillbaka, det var konstigt, brukar hon aldrig göra. Hon red på mig nere på volten och tränade på det där programmet igen. Karolina kom och tittade på mig.

Sen trodde jag att jag skulle få komma in i boxen men då fick jag istället komma ut på stallbacken. Karolina höll i mig och matte kom med en lång gul slang. Sen sprutade hon vatten på mig. I början var det läskigt men sen upptäckte jag att det var riktigt skönt. Men jag gillar inte när det kommer på mina bakben. Då stampar jag argt för att försöka få bort det. sen masserade matte mig med en svamp med något medel på, sen blev det en till duschning med vatten.

Efter det fick jag komma in i stallet där matte torkade mig och lag på mig ett varmt och skönt täcke. Sedan började matte hålla på med min man, länge, länge. Men det var riktigt mysigt när hon pysslade med mig. När matte höll på med pannluggen tackade jag henne med att puffa och gosa lite extra.

Jag undrar vad matte tänker hitta på nu när all min man är uppsatt i små knoppar. Men jag fick bara komma in i min box och äta och sen var det sovdax.

Ovido - Quiz & Flashcards