Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Sakki - 21 februari 2009 12:11

Hej !

Idag så lade Lizetté på mig sadeln och tränset som vanligt, tog ut mig i paddocken och bad sin syster att hålla i mig. Jag undrade va de höll på med ??? Sen så lade sig Lizetté över min rygg alltså på mig !!!

Det kom som en liten chock så hon gick ner på en gång men det gick fort över..

Därefter så tränade hon mig att följa tygeltagen genom att omväxlande styra mig åt höger och sedan vänster och runt "fyrkantspåret".  Sen hängde hon lite försiktigt över mig igen lite då och då och det gick ju bra.

Men så tog hon in mig i min box med allting på hämtade något som hon skulle ha på huvudet och sen tog hon in en svart liten sak med 4 ben, "pall" kallades det visst. Sen så fortsatte hon att hänga på mig och över mig igen, jag fick lite godis hela tiden då jag gjorde rätt.

Sedan helt plötsligt satte Lizetté sig på min rygg. Jag kollade lite på henne men inte mer. Jag fick mera godis för att jag varit så duktig. Sedan fortsatte hon med att kliva upp och ner på mig och sitta lite på min rygg och det gick bra.

När hon var nöjd så fick jag gå ut till Jerry igen.

Ovido - Quiz & Flashcards