Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Sakki - 10 augusti 2010 19:00

Idag gjorde matte mig extra fin och satte på mig blåa lindor på benen. Sen fick jag gå in i transporten. Jag såg att Campari också fick gå in i sin.

Vi stannade hemma hos matte och lämnade den lille tvåbentingen innan färden fortsatte. När vi stannade igen var jag på ett nytt ställe. Jag fick stå kvar en stund i transporten. Men sen blev jag jätte glad när jag såg att Campari var där också.

Sen lastade matte ur mig och jag fick hälsa på Campari innan matte hoppade upp på mig. Jag såg att Campari fick gå in i sin transport så jag skulle inte få gå med honom. jag fick snart komma in i ridhuset där det stod en tvåbenting som jag alldrig träffat. Hon kom fram och klappade mig och tyckte jag var söt.

Sen började matte rida mig, jag var inte riktigt så samarbetsvillig då jag hellre ville kolla efter och ropa på Campari.

Efter en liten stund hoppade matte av och den andra tjejen hoppade upp. Hon var väldigt sträng mot mig. Så fort jag inte lyssnade för skänkeln så daskade hon till mig med ett spö. USCH!! Jag blev lite sur men det hjälpte ju inte, blev bara värre så det var bara att gilla läget och göra som hon så. Och när jag gjorde det fick jag massor av beröm.

Sen hoppade matte upp igen. Skönt tänkte jag och trodde jag skulle få det lugnt. Men icke, matte daskade också med spöt när jag inte gick fram ordentligt.

Nu har matte visst fått lära sig någe nytt, otur för mig...

Efteråt var jag helt slut men det kändes riktigt bra ändå. Matte tvättade av mig innan jag fick gå in i transporten och åka hem.

Ovido - Quiz & Flashcards