Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

hej ännu en fin dag....

Av Sakki - 22 februari 2009 08:30

här på säva där jag bor nu... idag kom Lizetté med Jerrys matte till mig och hämta in mig ifrån hagen mitt i frukosten de var lite taskigt tyckte jag men ja följde med ändå med öronen spetsade framåt de kan ju kanske vara nåt spännande som händer idag....sen som sagt så tog Lizetté in mig och borsta av mig lade sadeln på och satte tränset på sen så ställde hon mig i boxen hämtade den s.k pallen och bad jerrys matte hålla i mig och nånting med godis... sen börja Lizetté kliva upp och ner på mig igen och jag brydde mig inte så mycket om de...satte sig på mig och sen klev av.. och så tog dom mig ut på de s.k "fyrkantspåret" ställde mig rakt upp och ner i mitten hämtade pallen och då blev ja ju lite fundersam så jag flyttade på mig lite och så men så prata Jerrys matte med mig och då gick de bra då tog ja de lugnt och sen helt plötsligt satt nån på min rygg troligen var de Lizetté för jag såg henne ingen annanstans... sen börja Jerrys matte helt plötsligt röra på sig lite, de kändes lite konstigt att ha nån på ryggen tyckte jag så vi gick små små steg framåt och för varje litet steg jag tog fick jag godis... och så gick vi lite längre steg och lite fler då fick jag godis igen sen så ställde vi oss i mitten helt plötsligt och Lizetté gick av ifrån mig och tog in mig i stallet och tog av alltíhop och borstade av mig sen fick jag gå ut igen och äta klart men de var inte helt dumt och gå in de hände ju faktiskt något spännande hehe..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards