Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Weeaaahaa ! Tjohoo !

Av Sakki - 6 april 2009 11:05


Jag fick gå omkring lite och sträcka på benen en kort stund, Liz ledde mig. Och eftersom inte hon var särskilt orolig vad jag märkte, så var inte jag det heller. Jag följde henne där hon gick. Nu fick jag också se att "min matte" var med. Det var lite kul, henne måste jag ju hälsa på också.

Liz tog med mig in i en stor byggnad med tak och väggar. Det var lite mörkare där än ute, så det var snällt av Liz att jag fick vänja mig vid det svagare ljuset i lugn och ro. Hon promenerade omkring med mig och det kändes bra. Jag var ju lite svett så nu fick jag slappna av lite och få bort lite mjölksyra från benen. För det hade det blivit efter att ha stått i transporten så pass länge ändå, och dessutom i gropar och gupp.

En häst pratade lite med mig och hälsade. Jag tyckte han sa att han hette Mixen och bodde här. När jag frågade varför jag var här svarade han inte, kanske han inte ville eller kanske han inte visste.

Efter en stund i den där stora byggnaden så kom en mindre kvinna med trevligt sätt, hon bjöd mig på socker, men jag ville inte ha den. Däremot hade hon ngt som luktade gott i fickan så jag frågade henne om jag kunde få den istället. Det fick jag. Det var lite musli. Det är gott.

Hon och "min matte" började släpa fram sk bommar och hinderstöd samt en lång lina. Sedan inhägnade de de sk "hinder" som de hade byggt.

Jag bara tittade jag, och gick omkring med Liz.

Snart var de klara och jag släpptes lös i "ridhuset" som jag fick veta att det hette den här byggnaden. Kul tyckte jag och checkade läget lite. Men sen ni så började jag fösas lite försiktigt mot de hinder som stod där.

Ingen tvekan om dem från min sida, jag bara klev över dem, de var ju så låga. De låg på marken bara. Det upprepades ett par gånger, sen höjdes hindren och jag fick "hoppa" som det heter. Inga problem.

Efteråt fångades jag in, eller jag gick frivilligt till "min matte" för hon hade mat där i en hink. Hon höll i mig och så kom Liz och hämtade mig, ledde mig mot hindrena igen och släppte mig. Och jag hoppade.

Nu började jag fatta, och jag tyckte det var helkul ! Inte var det särskilt svårt att lyfta på fötterna inte. Det var som om de lyfte på sig av sig självt.

Det var kul ! Efter flera gånger så hoppade jag i full fart och struntade i maten för det här var ju inte farligt, nu måste jag ju kolla in andra saker som fanns där i "ridhuset". Min matte kom och plockade upp mig och Liz fångade mig. Sedan försvann mathinken och jag fick hoppa ändå. Inga problem. Nu stoppade ingen mig så jag bara fortsatte att hoppa. Nu kunde jag ju vägen !

Min matte stod då med en surrande sak och kollade in mig när jag hoppade. Det kallades visst "videokamera" sa Liz. Och jag hoppade flera gånger eftersom jag bara tyckte det var kul ! Lite brallisar blev det ju här och där, men det hör ju till !

Sen sa den där andra kvinnan något med en lugn röst och jag fångades in och släpptes inte mer att hoppa. Istället började hindrena plockas undan medan Liz ledde omkring mig. Nu pustade jag ut lite, och upptäckte först nu att jag blivit lite svettig och trött. Då var det skönt att bara "lunka omkring" och varva ner. Men det här var kul !

Har ni inte testat, så gör det !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards