Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Hoppa - Igen !

Av Sakki - 4 maj 2009 17:10


Vi var i "ridhuset" och gick medan några hinder byggdes upp. Sen släpptes jag och skulle hoppa. Det är jättekul tycker jag ! Först var det låga hinder, men sedan höjdes de vartefter jag hoppade. Emellanåt fick jag komma till min matte och äta lite godis. nu var det lite högre och jag blev distraherad och rev ner hindret. Ingen fara allt gick bra och jag gjorde helt enkelt ett nytt försök bara. Jag hörde då att jag hoppade 1 m utan problem och med mycket luft emellan. Sedan höjdes hindret ytterligare märkte jag för jag fick ta i lite extra för att komma över. Jag fick godis och provade sedan några gånger till. Den här gången hade det visst legat på 1.10

När de var nöjda så fick jag vila en stund innan det var dags att hoppa igen. Jag tog sats och sprang mot hindret, men tvärstannade av ren förvåning, hindret var ju lägre än tidigare. Jag blev som ett frågetecken. Men sen gjorde jag ett nytt försök och hoppade. Ingen match alls.

Sen fortsatte de att sänka ner hindret, innan vi avslutade den här skojiga stunden !

 
 
ylle

ylle

6 maj 2009 13:29

Hej Frostros! Kul att följa Dina framsteg! Vi är två welsh mountainston som också tränas inför unghästvisningar. Vår matte skriver om oss, om vår islandskompis och om den lille pudeln, mm. Kan du inte sätta in några foton i Din blogg?

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Frostros

15 maj 2009 17:22

Visst kan jag det ! Ska säga till "matte" så får hon ordna det åt mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards