Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Sakki - 10 februari 2010 20:30

Ikväll kom matte och hämtade mig i hagen. Spännande, vad ska vi göra nu?

Matte satte på mig reflexer och träns men hon glömde sadeln. Sedan kom hon med långa linan, jaha! ska jag longeras.

Men det gjorde hon inte. Istället började hon leda mig bort längs vägen. helt plötsligt stannade hon, sen gick vi igen. Nu stannade hon igen och bad mig backa och så där höll hon på hela tiden. Framåt! Stopp! Back! Vad vill hon ha ut av det här egentligen?   

Men jag tyckte det var riktigt kul och gjorde det som matte bad mig om. Jag fick även trava en lite bit men matte orkade inte springa länge. Jag kanske måste träna upp henne lite...

När vi var tillbaka i stallet så pysslade matte om mig och frisserade min man. En jätte mysig kväll!!

Ovido - Quiz & Flashcards