Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Sakki - 14 februari 2010 17:15

Idag när matte kom och skulle hämta mig i hagen blev jag så glad. Det riktigt bubblade i kroppen av glädje. Måste göra något åt denna sprudlande lycka... så jag satte fart. Full galopp med bocksprång och bus. Jippi!!

Fram och tillbaka i hagen, de andra hästarna undrade nog vad som hänt. Campari kom springade till staketet men stannade där och tittade på mig, de gjorte alla andra med. Ingen förtsod vilken sprudlande energi jag hade.

Jag stannade till och tog en godisbit av matte men sen bar det iväg igen. Kolla!, jag kan galoppombyten också.

När jag sprungit ett tag och den största glädjen och energin lagt sig gick jag fram till matte och fick grimman på mig.

Jag blen sedan longerad fast  i lite lugnare tempo.

Ovido - Quiz & Flashcards