Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Träning.

Av Sakki - 14 mars 2011 20:30

Idag tog matte in mig och borstade mig. Sedan lindade hon mina ben med sköna blåa fleecelindor. Sen kom täcket och transportskydden... och in i transporten.

Idag åkte vi lite längre en vanligt, till en ny plats.

Det var flera hästar i ridhuset och en tränare. Jag fick vänta en stund innan det var min tur att hälsa på tränaren.

Sen började det jobbiga...

Jag fick bara skritta och trava på en volt. Men nu skulle jag gå så sakta, jag som är van vid att vi blir tillsagda att gå framåt. Sen skulle jag ställas innåt hela tiden. Det var svårt att hitta balansen och det blev lite missförstånd mellan matte och mig. Men efter en liten stund fungerade det riktigt bra och jag kunde börja slappna av. Jag fick mycket beröm av tränaren. Hon tyckte jag var duktig och fin.

Men det var riktigt jobbigt i höger varv. Jag har inte riktigt balansen där och ramlar gärna in i volten, så där har matte och jag lite att jobba på. Så nu vet jag vad som väntar...

 
 
Raggsockan

Raggsockan

8 april 2011 00:22

Aha, så du måste träna en massa du med. Samma här, fast jag får bara tölta, galoppera eller skritta. Att trava är för tillfället förbjudet då matte tycker jag måste lära mig tölten först.
Jag har förresten flyttat till ett nytt ställe nu och här är dte jag som är drottningen, grabbarna (tyvärr bara grabbar än så länge) de får hålla sig på annat håll.
En av dem är samma sort som du, fast så mkt större. Hans matte påstår att han är ca 178 cm i mkh. Gissa om en annan känner sig lite liten då ! Hoppas du får en skön helg. Såg att din matte mått lite dåligt några inlägg ner, du får säga till henne att inte äta eller drickja sådana där olämpliga saker. En måste ju vara kräsen ibland, ja precis som vi hästar noga väljer vad vi vill äta och dricka, eller hur ?
Ha det gott nu kompis !

http://raggsockans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards