Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Sakki - 16 januari 2011 17:00

Idag kom matte till hagen och hämtade mig före lunch. Det var skönt att komma in i stallet och undan det dåliga vädret. Matte gjorde iordning mig för en ridtur, campari följde också med. Men det var riktigt halt på vägarna, rena isgatan. Tur att man har broddar men när det fastnade snö i hoven så hjälpte inte det. jag halkade ett par gånger så det blev en lugn tur idag också. När vi var hemma i stallet igen var vi riktigt blöta eftersom regnet tilltagit. Matte lag på mig ett skönt täcke och gav mig min lunch inne idag. Det var väll rätt ok om det inte var att alla andra var ute, så lite upprörd var jag.

Efter en dryg timme kom matte tillbaka. Nu tog man in några av mina kompisar men inte Campari så jag var ändå inte riktigt nöjd. Strax därpå kom en farbror in i stallet, honom kände jag igen. Det är han som brukar stickas. Och mycket riktigt så fick jag ett stick i halsen. Men det gick fort och gjorde inte så ont heller. Sen fick all gå ut igen utom jag och det gjorde mig riktigt upprörd. Jag började tycka att matte var riktigt tokig nu.

Matte ställde mig sedan i gången och drog fram en lång sladd och en maskin. När den startade blev jag liv rädd. Men sen mindes jag att den där hade matte framme förra året också och det var ju rätt behagligt. Men lite spänd var jag i början innan jag slappnade av helt. Och sen vips så var matte klar och en hel hög med hår låg runt omkring mig. Nu fick jag ett härligt täcke på mig och äntligen komma ut till Campari och busa lite. En riktigt händelesrik dag har det varigt, men rolig också!

Ovido - Quiz & Flashcards