Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Vill inte...

Av Sakki - 8 februari 2010 22:30

Ikväll när matte tog in mig såg jag att hon hade ställt fram den där transporten igen. Matte borstade mig och satte på täcke och skydd på benen och då förstod jag att vi skulle ut och åka igen.

Matte ledde fram mig till transporten och lockade lite med en havre hink. Men det kom jag ihåg att gick jag in och åt så stängde dom bakom mig. Jag sträckte lite på min hals för att nå men då backade matte längre in. Så jag följde efter, men bara halvägs sen backade jag ut igen. Det är gott med harvre men inte tillräckligt. Matte försökte om och om igen men jag hade helt enkelt ingen lust idag. Jag kom på något riktigt kul, att gå på sidan om istället. Men då flyttade matte på transporten så det inte gick att gå på ena sidan och på den andra stod en två benting med linan. Men dom där tvåbentingarna är inte så stora, så dom flyttar jag lätt på. Om jag går på dom har jag märkt att dom går undan. Hi hi...

Men då tog tvåbentingen en lång spö i handen och så fort jag försökte gå mot henne petade hon på mig med det. Så nu var det roliga slut. Okej då jag står väll här då men in i transporten går jag inte!  

Då flyttade matte transporten igen och ställde den vid stallet med ett staket på ena sidan. Nu kunde jag varken gå åt sidan eller bakåt så då tyckte jag det var läge att ge upp. Det tog väll så där 1½timme. Otroligt att matte behöll lugnet så länge men hon var nog rätt arg på mig.

Vi åkte till det vanliga ridhuset men jag fick inte backa ut ur transporten. Matte fällde ner en smal lucka i fram. Läskigt tycke jag och tog ett spång nerför.

Jag var rätt trött nu men jag kämpade på med arbetet i ridhuset. När jag skulle hem så orkade jag helt enkelt inte bråka så mycket så jag gick in på mattes 3:e försök.

Hemma igen så skulle jag gå ut i fram igen. Jag testar väll då, tänkte jag. Först en fot, det känndes okej. Sen nästa fot, hjälp vad det lutar framåt! Jag tar nog det säkra före det osäkra. Och så tog jag ett stort skutt ut. Äntligen hemma!!

 
 
Elin

Elin

13 februari 2010 17:50

skönt att du fick in henne i transporten tillslut. Själv fasar jag tills om 2 veckor när jag ska flytta min häst då han är EXTREMT svårlastad. han ställer sig med alla 4 hovar på rampen och där växer han fast :S
med andra ord svårlastad på ett eget sätt

http://karisma.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

15 februari 2010 15:49

Jaha det var test det misstänker jag. Nästa gång går du in stumpan, det är alltid roligt att åka någonstans - eller hur !

http://www.buzfamily.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards