Alla inlägg den 18 april 2010

Av Sakki - 18 april 2010 12:30

Idag hoppade matte upp i sadeln igen. Vi gick ner till ridvolten idag med. Den lilla tvåbentinen och en annan var med och tittade på. Jag tyckte det var jätte spännande och sprang runt och tittade på det mesta. Då pratade matte med den andra tvåbentingen och sedan tyckte matte visst att jag skulle lyssna lite bättre på henne. Vi avslutade passet med någonting som heter dressyrprogram, man ska göra vissa saker på vissa ställen på banan. Jag har gjort det förut men idag skulle jag göra andra saker på andra ställen!? Jag tyckte det var ganska svårt, får nog träna lite mera på det där.

Sedan fick jag lunch i hagen och efter det fick jag besök. Campari och Stjärn kom in till mig. Gud vad lycklig jag blev och det pirrade så härligt i magen. Jag är så lycklig nu!!

Av Sakki - 18 april 2010 08:19

Det pirrar i magen, jag har anmält oss till våran första dressyrtävling. Den 2 maj i Norrtälje är det dax. Vi ska rida en LC:1.

Nu måste vi finslipa både lastning och programmet. Har tyvärr varit dålig en vecka och inte kunnat tagit mig till stallet men nu är jag på benen igen.

Hoppas hon är på bra humör på tävlingsdagen annars vet man inte vad som kan hända, det ska bli spännande. Målet är att bara genomföra dagen och förhoppningsvis ett dommarprotokoll i handen. Hur det sedan går är inte så viktigt, det är tävlingsrutinen jag är ute efter.

Så håll tummarna att allt går som planerat den 2 maj.

Ovido - Quiz & Flashcards