Alla inlägg den 23 april 2010

Av Sakki - 23 april 2010 15:30

Idag var matte inte så glad på mig och kallade mig trotsig. Hon tyckte nog att jag inte uppförde mig ordentligt på ridbanan idag. Men vadå!? vem tycker det är kul att gå ut och jobba i regnväder.

Det började så bra, fint väder när matte kom och hämtade mig. Mycket borstande och gos i stallet, som jag gillar. Men sen brakade det till, matte sa att det var åska. Och strax därpå började regnet ösa ner.

Och inte nog med detta. Matte kom med 4st konstiga saker som hon skulle sätta fast på mina ben. De i fram kom jag ihåg att jag haft förut men de hon satte på bakbenen tyckte jag inte alls om. Jag försökte sparka av dem men de gick ju inte så det var bara att stå ut med dem.

När vi kom ner till ridbanan såg jag att Campari var upprörd och sprang i sin hage. Han tyckte nog också att åskan som dånade nyss var lite läskig. Detta gjorde mig lite upprörd och sen tycker jag inte om ena änden av ridbanan. Den som är mot skogen, kan ju finnas läskiga saker där. Så dit ville jag inte gå så när matte styrde ditåt kastade jag mig åt sidan, vände om och sprang bortåt. Matte envisades med att jag skulle dit och till slut blev jag så irreterad på henne så jag ställde mig på bakbenen. Men det hjälpte ju inte, matte blev bara ännu argare.

Till slut var det bara att inse att matte inte skulle ge med sig.

Ovido - Quiz & Flashcards