Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Sakki - 6 mars 2009 20:07


Idag när jag i godan ro gick och letade mat i hagen med Farbror Jerry, så kom det förbi några "tvåbeningar". Två av dem kämnde jag igen direkt för det var Liz och Jerrys matte, men den tredje den kände jag inte riktigt igen på en gång, men sen när hon började prata och hjälpte Liz att ta in mig i stallet så kom jag ihåg henne. Hon var den första människan jag träffade först hemma hos min "riktiga" matte och sedan här i mitt nya stall. Hon var den som min "riktiga" matte lämnade mig hos i höstas tror jag det var.

Ja tiden går fort, det var då i allal fall rätt kallt och en massa färger ute.

Men idag kom hon och hälsade på - det var ju lite kul.

När hon sedan tagit in mig i stallet så borstade hon av mig, rensade fötterna mina (fast hon visste inte att jag var kittlig på ena bakbenet för det var lite kittligt när hon lyfte upp det första gången, men sen gick det bra). Därefter snyggade hon till svansen på mig.

Hon pratade om att "frisera manen" också, och det vet jag inte riktigt vad det är, men det blir ju spännande att få veta snart.


Av Sakki - 6 mars 2009 14:37

Hej på er !

Idag var det en "tvåbening" som kom till stallet och sade "HEJ TÖSEN" till mig. Men jag var lite osäker och ville inte hälsa på henne just nu, så jag bara tittade på henne på avstånd. Det var något bekant med henne, men jag vet inte riktigt vad så jag tyckte det var bäst att avvakta lite.

Ovido - Quiz & Flashcards