Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Sakki - 1 mars 2010 21:38

Ikväll kom matte och Karolina och hämtade mig och Campari i hagen. Kul tänkte vi med en ridtur nu när kylan försvunnit.

På väg in till stallet tappade jag en framsko men det gick bra att gå ändå, snön var mjuk.

När alla saker var på sin plats och matte satt på ryggen och jag tänkte börja gå längs vägen styrde matte ut mig i snön. Är hon galen ,tänkte jag, det är ju djup här. Jag lät Campari gå först så jag hade ett spår att följa, då blev det lite lättare. Men fy så jobbigt det var att pulsa i snön. När vi hade pulsat ett bra tag kom vi till en stor snövall. När vi hade tagit oss över den kom vi ut på en skogsväg. Då fick jag springa lite, matte var lite busig idag, för jag fick springa med lösa tyglar. Riktigt kul var det. Men sen fick jag pulsa i den jobbiga snön igen.

Ovido - Quiz & Flashcards