Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Springrundan - nu lattjar vi !

Av Sakki - 8 mars 2009 15:15


Vi gick in genom grinden som stängdes, och sedan så släpptes vi lösa och började springa. Jerry som hade sin matte och Socka som hade Liz på ryggen sprang bakom oss och "föste oss framåt" liksom. Det var jättekul. Att det dessutom var snö på springrundan gjorde det bara roligare att springa där ! Efter nästan ett varv så fick jag syn på någon "tvåbening" en bra bit bort som stod i snön. När jag kom närmare hörde jag att det var min matte som stod med "sin kamera" beredd. Hon skrattde åt mig och såg jättetroad ut ! För att komma närmare och se om hon hade godis i fickorna så sprang jag mot henne och hon stod kvar och bara skrattade. Jag hörde hur det knäppte flera gånger.

Jerry kom i full fart bakom mig så det fanns inte tid att sakta ner, så jag fortsatte ett varv till ! Det var så skojigt ! Gissa om jag gillar det här ! WIIIIIHHHHAAAAAAAA ! Nu drar jag !!!!

Islänningarna har inte en chans att komma ikapp, men en av dem försökte, men jag bara lade i en "något högre växel" sen var det långt avstånd mellan oss. Jerry kutade på av bara den, han försökte raca med mig, men han fick ingen chans - jag drog ju om honom som ingenting.

Vi tog ett varv till, och nu vistte jag att min matte stod en liten bit bort, så jag "stilade upp mig" lite xtra ! Upp med svanasen och huvudet och så "trumpetfrustningen". "Sådärja nu fick hon" säkert "fotomodell bilder".

Ha, jag kan minsann jag ! När jag närmade mig min matte så saktade jag ner, för Jerry saktade ner. Sedan "ställde jag upp" mig ordentligt högt med huvudet ! Sådärja några till på den här snygga bruden !

Hallå "smååtingar" var är ni ! Ahhh där kom de i full fart. Undrar jag om de är trötta. Nu drog Jerry och jag iväg igen, vi fick långt avstånd till "de små".

Men vad nu Liz stannade och klev av Socka. Sen sadlade hon Blika och satte istället upp på henne. Måste titta närmare för min matte stod där också så jag gick fram till henne och stoppade mulen i hennes armhåla. Som tack kliade hon mig lite i pannan och på halsen. Det kändes skönt för jag började bli lite svettig och det sved i ögonen lite. Jag pustade ne bra stund, sedan hade jag återhämtat mig och nu ville jag springa mer ! Så blev det, men flera gånger fick Liz sakta ner och fösa fram islaänningarna för de ville nog gå hem. De är ju lite äldre än mig har jag förstått så det är ju fullt naturligt i och för sig. Men vi tog i alla fall ett varv till allesammans och jag såg att min matte fotade ännu mer ! Undrar vad hon ska göra med alla de fotona ? Vet du det ?

Efter det här varvet så saktade vi ner och samlade ihop "flocken" och begav oss av hemåt. Det var rätt lagom, för jag var trött i benen kände jag nu när vi gick hemåt. Jag tror jag ska lägga mig ner en stund i boxen när jag kommer hem, ja om jag nu inte har tur och får mat igen förstås. Då måste jag ju äta den först.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sakki - 8 november 2011 10:44

Hejsan! Nu var det länge sedan sist. Matte fortsatte att träna lastning med mig så nu går jag snällt igen. På mitt eget lilla sätt förstås. Jag har också varit hos en person som visst kallas kiroptaktor. Han var rätt så trevlig och masserade mig ...

Av Sakki - 19 september 2011 11:15

Tranporten idag igen?? Tycker matte att jag behöver träna det? Ockej då, jag ska visa att jag kan det här. Jag går väll in då, det är väll inga konstigheter. Sen fick jag stå en stund och mumsa lite mat. Efter lastträningen fick jag komma ner på ...

Av Sakki - 18 september 2011 10:30

Idag kom matte och hämtade mig i hagen. Transporten stod framkörd. Jag var väldigt tveksam till att gå in men matte lockade med en hink havre där inne. Och det kunde jag ju inte stå emot. Men sen fick jag gå ut igen och tillbaka till hagen. Vad hän...

Av Sakki - 15 september 2011 20:00

Hejsan! Idag hade Paulina tänkt åka iväg och träna med mig. Men jag satte mig på tvären vid lastningen. Efter en stund kom matte och försökte hjälpa till men så lätt tänkte jag inte ge med mig. Men när det sen dök upp 2st till var det bäst att ge u...

Av Sakki - 13 september 2011 13:30

Igår hade Paulina lastträning med mig. Hon blev nog lite paff när jag bara gick in utan problem. Men när man gör som jag är van att matte brukar göra så finns det ingen andladning för mig att börja protestera.   Idag red matte, Karolina, jag och Ca...

Ovido - Quiz & Flashcards