Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Sakki - 1 januari 2009 13:53


Idag fick jag en sk "sadel" på mig. Det var lite otäckt, men jag har ju haft liknande på mig förut, så det är inget skrämmande direkt i den saken. Det som kan kännas obehagligt är om sadelgjorden spänns för hårt. Men den unga kvinna (flicka) som "sadlade mig" tog det mycket lugnt och försiktigt. Hon är lugn och trygg och jag möter henne nästan varje dag. Men ännu oftare möter jag hennes "mamma" och "syskon" de är också väldigt lugna och tar det lugnt för det mesta med olika saker i stallet.

Men ibland är det två stycken tjejer, en liten en och en större som blir lite högljudda. Men de hyschas på och sedan samtalas det med och förklaras för dem i lugn ton, så då skärper de sig oftast. Om inte så hjälper jag ibland till genom att sparka hoven i väggen med en tydlig smäll eller stryker öronen bakåt och ser arg ut. Då reagerar de flesta.


Ovido - Quiz & Flashcards