Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Sakki - 10 januari 2009 10:34

Idag fick jag den där "sadeln" och det där sk "tränset" på mig igen, men också en sån där "lång lina". Jag fick springa och gå runt Lizettè, och på "fyrkantsspåret" som det tydligen kallas. Det var skoj. Sen så ställde Liz mig helt plötsligt i kanten av "fyrkantsspåret" och tog bort den där "långa linan". Nu ställde hon sig istället bredvid mig och tog i det som kallades "tyglar". De var tydligen på något vis kopplade till min mun och det där kalla stålet som placerats där. Det kändes nämligen i munnen lite när hon tog i "tyglarna". Liz ville något, jag tror att jag skulle gå framför henne. Det var jättekonstigt, så jag stod där och tittade på henne och undrade vad hon höll på med. Dessutom petade hon mig flera ggr i sidan det var jättemysko, men jag försökte förstå så jag stod där länge och väl o funderade medan hon höll på att peta mig i sidan hela tiden. Till slut så tröttnade jag och gick försiktigt två steg framåt och då blev hon jätteglad och klappade mig och gav mig lite godis. Sen gick vi in istallet och jag blev ompysslad och fick av mig de där grejerna. Sen tog Lizetté ut mig till hagen och släppte in mig till Jerry och så gick hon ut. Där stod jag och undrade om det här var allt ?

OK en får väl vänta och se då, så jag gnäggade jag lite till henne när hon gick. Bara så svagt att hon hörde mig så då vände hon sig om och tittade på mig och log. Sen vände jag mig till Jerry och pratade om allt ja varit med om idag och Lizetté hon tittade lite på mig de kände jag, sen gick hon.


Ovido - Quiz & Flashcards