Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Sakki - 12 januari 2009 17:00

HÄR står jag fortfarande alldeles själv i hagen och dessutom är de svart här nu, jag vill gå in ! Jag tittar och pysslar lite med att äta lite smått o gott som hagen erbjuder finns inte så mycket annat att göra.......

Men vänta lite jag hör några tvåbeningar komma gående undrar va dom ska hitta på nu....hmm....

Titta men där är ju nån jag känner, det är...det är Lizetté ! Jag ropar lite till henne och hon hälsar tillbaka med något i stil med "Hej sötnosen"..."Hej lilla gumman" dags å gå intill stallet nu.

Men det var inte hon som tog in mig. Det gjorde Jerrys matte. Men lika glad över det blev jag i alla fall, så jag gick glatt  fram till grinden. Där väntade jag på att hon skulle ta på mig den där saken jag har på huvudet när jag går in o ut från hagen och till och från "springbanan", "grimma" heter de visst.

När hon väl kom in i hagen och hade tagit på mig den där "grimman" då bar det iväg till stallet, och maten, och jag var så nöjd och tvåbeningarna med tydligen, för jag hade klarat mig en hel dag själv ute i hagen.

Godnatt allihop nu ska jag slumra in lite.


Av Sakki - 12 januari 2009 14:00

Fasligt var de blåser här. Det har blåst i minst 3 dagar, eller nå't.

Men i alla fall idag, så kom en av "tvåbeningarna" (Linnéa, Nea) till min hage och hämtade in Jerry och mig, trodde jag ! Men konstigt nog så tog den där "tvåbening" bara in Jerry, inte mig de var väldigt konstigt tyckte jag.

Jag provade att ropa några ggr men inget hände. "Tvåbeningen" bara gick och gick, hon vände sig inte ens om. Hrmm tänkte jag vad ska ja då hitta på idag ? Jag funderar och funderar ett tag men jag kom inte framtill något förnuftigt så jag gick där och bara strosa.

En halvtimme senare så kom "tvåbeningen" tillbaka men inget hände. "Tvåbeningen" kom bara halvägs till min hage och tittade lite, men sen gick hon igen och jag funderade igen. Men nej inget förnuftigt den här gången heller. Nåja jag fortsätter väl med att strosa runt lite.

Efter en stund sen såg jag en annan "tvåbening", jag var helt säker på att jag kände igen henné. Jag tittade och tittade och visst kände jag igen henne. Det var Lizetté, och hon satt på en av dom små hästarna och hade en bredvid i ett sånt där snöre som jag brukar ha ibland.

Sen så såg jag den där "tvåbeningen" som så taskigt hade lämnat mig ensam i hagen. Hon satt på Jerry. Plötsligt försvann dom iväg mot det där "hus stället" (byn).

Jag ropade och ropade men inget svar, och inget annat hände men jag fortsatte ropa ett tag till men inget hände fortfarande, så jag gav upp och börja äta lite som jag hittade på marken i hagen.

Sen efter ett bra tag säkert 2 timmar eller så, nog för att jag inte kan riktigt dygnet - tiden, men ändå de var borta en jääätttttteeee lllååååånnnggg stund i alla fall innan jag hörde klapprande hovar på grusvägen (det vet jag hur de låter i alla fall).

Jag stannade då upp från mitt pysslande med att äta lite smått o gott som ja hitta i hagen. Jag var säker på att de var Jerry så jag ropade ch ropade men inget svar. Nehej, nåväl då fortsätter jag väl med mitt pysslande. Efter ytterligare en stund så hörde jag de klapprande hovslagen närmare så jag tittade då och där var han min drömprins (hehe). Så jag ropade igen men nej inget svar av honom den här gången heller hrmm vilken kompis va ! Jag försöker lite till och röra lite på mig då............

Nehej inget reaktion var det där inte. Är han inte glad och se mig eller ? Jag var i alla fall glad att se honom. Jag ropade igen men nej inget svar. Nåja då får de väl vara då tänkte jag så återgick jag till mitt pysslande.


Ovido - Quiz & Flashcards