Alla inlägg under mars 2009

Av Sakki - 6 mars 2009 14:37

Hej på er !

Idag var det en "tvåbening" som kom till stallet och sade "HEJ TÖSEN" till mig. Men jag var lite osäker och ville inte hälsa på henne just nu, så jag bara tittade på henne på avstånd. Det var något bekant med henne, men jag vet inte riktigt vad så jag tyckte det var bäst att avvakta lite.

Av Sakki - 5 mars 2009 17:30

Idag fick jag följa med Jerry som handhäst de var kul jag var lite busig och så fick jag ha på mig tränset och sadeln under tiden jag var handhäst. Jag fick trava och skritta mest eftersom de var första gången med utrustning på och sen för att jag var lite busig...

Jag fick gå med Gletta, Liz, Jerry och Jerrys matte och som sagt de var kul. När vi hade rört på oss ett tag då fick jag springa lös i en hage samtidigt som Jerry och Gletta galopperade runt i den hagen så jag fick göra av med lite energi de var så kul...... jag bockade, stegrade och busade som bara den. Det var ju urkul med nyfallen och djup snö och att jag fick raca hur mycket ja ville... Det var som sagt SÅÅÅÅ KUUUL.... 

När jag racat klart så klev Lizetté upp på mig och jag fick gå själv första gången utan ledare de var lite svårt men det gick framåt efter ett tag. Ja just ja jag fick prova på att trava med Lizetté på ryggen också, men det.... det var läskigt..

Sen fick ja komma in till mitt hö och fick en filt på mig...

Nu är det natti natti för ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards